Keskustelua ja elämää BOINC:n ja Seti@Homen ympärillä.
You are not logged in.
@PietiPekka: Tuohon BOINC:n hajoamiseen eri projekteihin ja niiden vertailukelvottomuus: Siis BOINC:han on vain alusta eli ohjelma, jolla suoritetaan tämän tyyppistä laskentaa. Seti@home on edelleen yksi tällaisista projekteista. Erona vanhaan aikaan, nyt voi tuolla alustalla laskea myös muuta, niin halutessaan.
Käsittääkseni BOINC:n pisteiden laskeminen tapahtuu jokaisessa projektissa samojen periaatteiden mukaan, joten pisteet ovat ainakin jossain määrin vertailukelpoisia projektien välillä. Täältä ja täältä löytää yksittäisten käyttäjien listaamisen kaikkien BOINC alustalla laskettujen pisteiden kanssa.
Klazu, kun käy tutkimassa samanlaisia koneita eri projekteissa, huomaa että niiden rac vaihtelee hyvinkin paljon eri projektien välillä. Ja huomasi sen siinäkin kohtaa kun Setissä oli pitkä katkos menossa ja itse kokeili muutamaa muutakin projektia.
Pappateam wrote:
Klazu, kun käy tutkimassa samanlaisia koneita eri projekteissa, huomaa että niiden rac vaihtelee hyvinkin paljon eri projektien välillä. Ja huomasi sen siinäkin kohtaa kun Setissä oli pitkä katkos menossa ja itse kokeili muutamaa muutakin projektia.
OK, vetoan tässä vaiheessa sanamuotooni käsittääkseni.
Jos tuosta on jossain keskustelua ja tietoa, niin mielenkiinnolla sitä kuulisin. Tuntuuhan se järkeen aika vaikealta suhteuttaa noita asioita, mutta sitten taas kun muistelee cobblestonejen esittäneen tietyn tehoisen koneen laskunopeutta, niin eikös se pitäisi olla aika puolueeton mittari vaikka laskenta-aika ja pakettien koko/muoto vaihteleekin? Vaikea sanoa mitään varmaa, kun varmaa tietoa ei ole. ![]()
Setiäkin laskiessa rac on pudonnut uusien versioiden myötä. Aiemmin Pappateamillä oli 3 yli 300 racin konetta ja yhteensä 18 jotka ylittivät 200, nyt on 10 konetta jotka ylittää 200, eikä mikään ylitä 300:aa.
Erot eri projektien välillä saattavat johtua myös siitä, että toisessa projektissa koneelta vaaditaan paljon vapaata muistia, kun taas jossakin toisessa saa credittiä myös kovalevytilan käytöstä.
Jossakin oli Boincin virallinen tiedonanto aiheesta, mutten nyt sitä sattunut löytämään.
Kiintoisia huomaamisia Pappateamilla. Olen itse katsonut, että nuo RAC arvot heittelevät niin paljon (johtuen yhteydenottovälistä ja katkoksista) ettei niistä ole voinut tehdä oikein mitään johtopäätöksiä. Itsellä on kuitenkin aika tasainen määrä koneita päällä tasaisesti ja silti RAC huitelee välillä 950 - 1150. No ehkä tuo vielä mahtuu normaalin heilumisen väliin. Pitää tarkkailla miten tilanne kehittyy pidemmällä aikajänteellä. ![]()
Olemme muuten eksyneet pahasti aiheesta... ![]()
Dudeman wrote:
STG-58 wrote:
No onko teillä uudet sivut tulossa missä aikataulussa?...itseltä loppui jo usko tiimiin jossain väliassä ja kerkesin jo eroamaan tiimista.
Älä PRKL, tää on mulle jotain uutta että joku on liittynyt SETIin ja UE:lle vain sivujemme tähden.
Mielestäni ne on aina olleet hyvät, kiitos siitä pojille. Mutta UE on aina (mielestäni) IRC yhteisö.
Serveri ei ole mikään ongelma. Vaan mistä (onko sulla) kestävä kannu sille joka pitäs olla vähintään 10/10?
T: Dude
Jos minulla olisi 10/10 konnu voisin ruveta hos;tiksi mutta valo on vielä 300;dan metrin päässä pitäisi saada joku toinenkin tai mieluimmin 3 tältä kylältä ottamaan vastaavan konnun! sitten ne suostuisivat vetään piuhan tänne asti!!
![]()
Kyllä se näyttää selkeältä, että nyt siirrytään webhostingiin ja kunhan saadaan hieman vapaaehtoisapua asioita päättämään, niin tämä muutos tehdään. Eli enää emme halua ruveta kenenkään yksityishenkilön vaivaksi, koska se tuottaa pitkällä tähtäimellä ongelmia.
Pappateam wrote:
Tilinumero esille jonne voi tehdä lahjoituksia.
Heh, kaikki aikanaan. Ensiksi kartoitetaan asiantuntevalla avustuksella vaihtoedot. Sitten valitaan yksi ja vaikka minä voin sen maksaa aluksi. Katsotaan sitten mitä kustannuksia tulee ja ehkäpä sitä voidaan pitkän päälle tuollaiset kustantaa pieninä lahjoituksina. Ei ole paha nakki siirtää nettipankilla (lue: ei muita kustannuksia) vaikka viitosta jollekin tilille. Jos jo 10 ihmistä tekee näin, sillä kustantaa helposti vuosi/pari webhostingia. Eli eiköhän tuo saada aikaiseksi ja asiasta tulee lisää juttua kunhan saadaan aikaiseksi...
(Näyttää taas tämä foorumin osa bugittavan)
Mutta pappateamille vastaukseksi, että ensiksi kartoitetaan vaihtoehtoja, valitaan niistä yksi ja aluksi vaikka minä maksan maksut. Katsotaan sitten miten voidaan vaikka lahjoituksilla korvata kuluja. Mutta kaikki aikanaan...
Suljen tämän ketjun, koska nuo spammi-botit näyttävät lykkivän tänne jatkuvasti roskaviestejä, jotka on vielä hankala poistaa. Tämä ei tarkoita, että ketjun aihe olisi kiellettyä, mutta jatkossa siitä pitää vain keskustella uudessa ketjussaan.